Politica de retur

La recepționarea mărfii, Clientul trebuie să se asigure că produsele livrate corespund din punct de vedere calitativ și cantitativ așteptărilor sale. În caz contrar, Clientul poate să atenționeze Serviciul de Relații cu Clienții apelând numărul de telefon 021 9780 (de luni până vineri, între 9:00-19:00) sau prin e-mail la adresa contact@nasulrosu.ro imediat după recepționarea produselor, dar nu mai târziu de 24 de ore pentru a remedia situația apărută în cel mai scurt timp posibil.
Ora recepționării produselor este ora înregistrată de Curier în procesul verbal de livrare, iar ora la care Clientul a făcut solicitarea este fie ora la care email-ul a fost primit de către Client la adresa contact@nasulrosu.ro, fie ora apelului la
Serviciul de Relații cu Clienții la numarul de telefon 021 9780, apelabil de luni până vineri, între 9:00-19:00, convorbirea fiind înregistrată dacă se obține acordul Clientului înainte de preluarea apelului.
Nasul Rosu poate comercializa atât produse alimentare, cât și produse nealimentare. Fiecare categorie de produse are o politica proprie de retur:

Retururul produselor nealimentare

Clientul are dreptul să se retragă din Contract, respectiv să returneze un produs nealimentar în termen de 14 zile calendaristice, fără invocarea niciunui motiv și fără a suporta alte costuri decât cele de livrare. Această opțiune nu este valabilă pentru Clienții care sunt persoane juridice sau PFA).
În cazul în care Clientul decide să se retragă din Contract, acesta va tipări și completa formularul de retragere de aici, îl va semna și il va trimite la adresa contact@nasulrosu.ro
Produsele menționate în formularul de retragere trebuie predate integral curierului, exact cum au fost bifate pe formular la solicitarea returului. Daca în coletul de retur se află produse diferite față de cele din formularul completat, după verificarea pachetului de către curier, preluarea va putea fi refuzată.
În cazul în care Clientul va întâmpina dificultăți la oricare din pașii procesului de retur, va putea să apeleze Serviciul de Relații cu Clienții la numarul de telefon 021 9780, de luni până vineri, între 9:00-19:00 pentru a solicita asistență.

În cazul în care Clientul solicită retragerea din contract în cadrul termenului legal de retragere din Contract, se aplica urmatoarele reguli:
• daca prețul produsului a fost achitat de către Client, acestuia i se va rambursa respectivul preț în 14 zile de la data la care Clientul informează Nasul Roșu asupra deciziei sale de retragere din Contract, cu condiția ca returul să fie permis de lege.
• rambursarea sumei se va efectua prin transfer bancar în contul clientului. Singurele comisioane suportate de Client vor fi acelea practicate de banca la care acesta deține contul pe care îl indică pentru transferul bancar. În cazul în care Clientul solicită retragerea din contract în cadrul termenului legal de retragere din Contract, singurele costuri suportate de Client sunt cheltuielile directe de returnare a produsului. Nasul Roșu își rezervă dreptul de a amâna rambursarea sumei plătite până la primirea produselor vândute. Potrivit OUG nr. 34/2014, perioada de retragere (de returnare a unui produs) expiră în termen de 14 zile calendaristice din:
• ziua în care Clientul intră în posesia fizică a comenzii – în cazul în care toate produsele ce au făcut obiectul comenzii au fost livrate în același timp;
• ziua în care Clientul intră în posesia fizică a ultimului produs – în cazul în care Clientul comandă printr-o singură comandă produse care vor fi livrate separat;

Data recepționării produselor este înregistrată de Curier în procesul verbal de livrare care este semnat fizic sau digital de către Client.
Returnarea produselor nealimentare se va realiza exclusiv la adresa Strada Cornescu, nr. 12, Sector 1, București, fie printr-un curier la alegerea Clientului, fie aduse de către Client în timpul programului de lucru al magazinului numit
Epicerie Nasul Roșu, care este deschis de joi până sâmbătă, între 11:00-19:00. În ambele cazuri Clientul va suporta costul de livrare al produsului/produselor ce fac obiectul returului.

Potrivit prevederilor legale în vigoare, nu pot face obiectul dreptului de retragere:
• furnizarea de produse confecţionate după specificaţiile prezentate de consumator sau personalizate în mod clar;
• furnizarea de produse care sunt susceptibile a se deteriora sau a expira rapid cum sunt produsele alimentare;
• furnizarea de produse sigilate care nu pot fi returnate din motive de protecţie a sănătăţii sau din motive de igienă şi care au fost desigilate de consumator;
• furnizarea de produse care sunt, după livrare, potrivit naturii acestora, inseparabil amestecate cu alte elemente;
• furnizarea de înregistrări audio sau video sigilate sau de programe informatice sigilate care au fost desigilate după livrare;
• furnizarea de ziare, periodice şi reviste, cu excepţia contractelor de abonament pentru furnizarea de astfel de publicaţii;
• furnizarea de conţinut digital care nu este livrat pe un suport material, dacă prestarea a început cu acordul prealabil expres al consumatorului şi după ce acesta a confirmat că a luat cunoştinţă de faptul că îşi va pierde dreptul la retragere. Unele categorii de produse vandute de Nasul Roșu au o politica de retur specifica, in conformitate cu cele mentionate mai jos.

Nu se acceptă returul produselor de ingrijire personala dacă au fost utilizate, desigilate sau testate, din motive de protecție a sănătății clienților sau din motive de igienă. Nasul Roșu nu acceptă returul Produselor alimentare din motive de siguranță alimentară.

Returul produselor alimentare

În UE Clientul are dreptul de a returna produsele achiziționate on-line sau prin alte mijloace de vânzare la distanță (prin telefon, prin poștă, de la un comis voiajor) în termen de 14 zile, pentru a beneficia de rambursarea integrală a sumei plătite. Nu are nevoie de un motiv special pentru a face acest lucru, e suficient să se răzgândească. Perioada de reflecție de 14 zile nu este valabilă în cazul tuturor produselor. Iată câteva excepții:
• bilete de avion și de tren, bilete la concerte, rezervări la hotel, închirieri de mașini și servicii de catering rezervate pe perioade sau la date determinate
• produse alimentare și băuturi livrate la domiciliu, în mod regulat (ex. de către un lăptar)
• produse fabricate la comandă sau personalizate în mod clar (ex. un costum făcut la comandă)
• înregistrări audio-video sau programe informatice sigilate, precum DVD-urile, pe care le-ați desigilat după primire
• conținutul digital on-line, dacă ați început deja descărcarea sau vizionarea on-line și dacă ați acceptat faptul că vă pierdeți dreptul de a vă retrage din contractul de achiziție odată începută descărcarea sau vizualizarea
• bunuri cumpărate de la persoane fizice, mai degrabă decât de la companii/comercianți
• contractele urgente de reparații și întreținere – dacă sunați un instalator pentru a-l ruga să vă repare un duș, nu puteți anula lucrarea, odată ce ați convenit asupra prețului serviciului.
Menționăm că această listă nu este exhaustivă. Articolele alimentare nu pot fi returnate, conform legii Ordonanța Guvernului 130/2000, Art. 12. Dispozițiile art. 3-4, ale art. 7-10 și ale art. 11 (returnarea produselor nu se aplică în cazul vânzării de produse alimentare, de băuturi sau de produse de uz curent utilizate în gospodarie, livrate de catre Vâzător la domiciliul, resedința sau la locul de muncă al Clientului).
Produsele alimentare cumpărate de pe website pot fi returnate doar dacă acestea nu corespund din punct de vedere al calității.
Reclamația trebuie plasată pe email-ul contact@nasulrosu.ro sau telefonic la numarul de telefon 021 9780, apelabil de luni până vineri, între 9:00-19:00, nu mai târziu de 24 de ore de la recepționarea comenzi și trebuie însoțită de poze ale produsului /produselor pentru care se depune plângerea. Reclamația va fi însoțită de formularul de retragere de aici, acesta fiind tipărit și semnat de către Client.

Ora recepționării produselor este ora înregistrată de Curier în procesul verbal de livrare, iar ora la care Clientul a făcut solicitarea este fie ora la care email-ul a fost primit de către Client la adresa contact@nasulrosu.ro, fie ora apelului la Serviciul de Relații cu Clienții la numarul de telefon 021 9780, apelabil de luni până vineri, între 9:00-19:00, convorbirea fiind înregistrată dacă se obține acordul Clientului înainte de preluarea apelului.

Orice reclamație făcută după 24 de ore de la data și ora recepționării produselor nu va fi luată în considerare pentru că termenul de retragere din contract cu privire la produsele alimentare este de 24 de ore, fiind produse care sunt susceptibile a se deteriora rapid și necesitând un regim termic controlat și specific ficarei categorii de produs în parte).

Produsele trebuie să aibă ambalajul de origine intact și să fie în cantitatea înscrisă pe factură. Produsele primite nu pot fi înlocuite cu altele din altă sursă sau din alt lot primit anterior. Returnarea produselor alimentare se va realiza exclusiv la adresa Strada Cornescu, nr. 12, Sector 1, București și Nasul Roșu va suporta costul de livrare al produsului/produselor ce fac obiectul returului. În cazul în care Clientul dorește returnarea produsului alimentar/produselor alimentare din alte motive față de cel al neconformitatii, ne rezervăm dreptul de a refuza din motive ce țin de siguranța alimentară.